lørdag 26. februar 2011

Kunstuka: Michael Rieu




Michael Rieu til høyre
Jeg møtte maler og skulptør Michael Rieu ved en tilfeldighet like før jul.
Vi kom i snakk og det endte opp med at han inviterte meg ut til verkstedet sitt.
Jeg gleder meg til å ta turen dit hen til våren,når været tillater det.
Verkstedet ligger nemlig helt ute med sjøen i Kristiansand og på vinteren er det litt i kaldteste laget.
I mellomtiden koser jeg meg med mitt signerte eksemplar av boken hans.
Skulpturen på det nederste bildet kan beskues utenfor Art Cafe i Øyslebø.
Rieu er vel kansje mest kjent for sine hoder med sin klassiske skjønnhet og tidløshet.
Hodet formidler individualiteten og personligheten til ethvert menneske og den franskættede nederlenderen Rieu skaper med hvert hode en ny personlighet.
Han arbeider mest med norsk stein,hovedsaklig granitt og marmor funnet på havbunnen.

1 kommentar:

  1. Så gøy! Har noen bilder av Ella da hun var 6 mnd. gml ved utstillingen utenfor Art Cafe. Og forressten, maten der var fantastisk!

    SvarSlett