søndag 13. mars 2011

DIY skjørt

Jeg fant et skjørt på salg på Indiska for en stund siden.Visste at det var for stort,men det var det siste de hadde igjen.Jeg synes fargen og det sarte blondestoffet var så nydelig at jeg kjøpte det likevel.Tanken var å sy det inn,nå har jeg endelig fått gjort det.
Sydde inn litt i hver side,på vrangen.
Skilte blondestoffet fra underskjørtet og sydde inn "legg" i hver side,slik at det ble likt som forran.Avsluttet med å tråkle for hånd i overgangen mellom blonde og underskjørt siden jeg ikke kom helt til med maskinen der.

Slik ble det.Jeg er aldeles ingen syerske,så feilfritt ble det nok ikke.Men det er en enkel måte å sy inn plagg som har blitt for store eller salgskupp som du med vilje har kjøpt for store fordi det er det siste igjen,og du elsker plagget;)



Found this skirt on sale a while ago,the last one left.I knew the size was to big,but I just loved the colour and fabric,so I bought it anyway.My thougt was to sew it in,and finally I`ve done it.First inside out,then only the lace.Finishd by sewing by hand the small bits where my machine couldn`t.
I`m not a seamstress,so it`s not flawless.But it`s an easy way to sew in pieces that has become to big for you,or sales items intentionally bought to big,cause it`s the last one and you just loved it;)


2 kommentarer:

  1. Takk,hyggelig at du synes det:)
    Gleder meg til å se Bik Bok kolleksjonen din,vet at den blir bra!!!

    SvarSlett